Diagnoza computerizata poate fi efectuata la orice vehicul care este dotata cu Unitati Electronice de Comanda(ECU/ECM). Masinile moderne (fabricate in general dupa anul 2000) sunt dotate cu astfel de unitati de comanda. Aceste unitati, denumite generic “calculatorul masinii” sunt sisteme complexe care controleaza si monitorizeaza functionarea sistemelor autovehiculului. Astfel, in afara de managementul motorului, sisteme ca ESP, EBD, ABS si altele sunt controlate electronic.

Buna gestionare a sistemelor electronice are avantaje evidente in termeni de eficienta, a consumului si a sigurantei participantilor la trafic. Pentru a functiona corespunzator, calulatorul masinii este dotat cu o adevarata colectie de senzori pentru monitorizarea functionarii autovehiculului. Desi nu poate “sti” daca roata stanga spate este stransa bine, prin intermediul senzorilor din dotare, unitatea de comanda “stie” parametri de functinare in timp real cum ar fi: timp de injectie, avans, temperatura lichid de racire si ulei, pozitie clapeta admisie aer, depresiune pe galeria de admisie, etc.

Daca ceva nu merge bine, calculatorul memoreaza eroarea intalnita si aprinde indicatorul MIL pentru a semnaliza soferului ca exista probleme de functionare. In momentul in care Indicatorul MIL se aprinde este indicata o vizita la service.

Prin intermediul portului de diagnoza(de obicei OBD), tehnicianul de la service se poate conecta la autovehicul cu un dispozitiv de diagnoza computerizat pentru a constata si remedia defectul aparut. Din acest motiv, majoritatea interventiilor care au legatura cu managementul motorului sau alte sisteme electronice incep cu o diagnoza computerizata.

autoFYG efectueaza diagnoza computerizata la autovehicule.